Lomy nad Velkou

https://rushishstuff.info/212.html Napsal Martin.

Остров Джилио Podzim začíná a s ním končí lezecká sezóna. Alespoň pro někoho.

Teploty kolem 15°C jsou ideální pro lezení, tedy pokud zrovna neprší nebo není mlha. Bohužel podzim je v tomto ohledu trošku nevyzpytatelný. Předpoveď na sobotu 30. října byla týden před tím vynikající - jasno a teploty nad 10°C. Během týdne se tenhle ukázkový den začal posouvat na neděli. I tak jsme s Ádou od plánu jet lézt necukli. Záložní plán byl překližka nejspíš v Mamutu v Holešovicích. Ono, když se babičky podaří sladit tak, že CELÁ sobota je bez dětí, tak se prostě něco podniknout musí. Pravda, Ádu jsem musel chvíli přemluvat, ale ne zas tak moc. Na skalách lézt, tedy na laně, ještě nebyla.

Termín byl, počasí snad taky, ale místo ne. Přemýšlel jsem o Srbsku, kde jsme byli s Lukášem a Michalem, ale vzhledem k tomu, že tam jezdí lézt celá Praha a lehčí cesty jsou oklouzané jako mejdlo, tak by tam Áda asi moc nelezla. K Liberci se mi moc nechtělo, přeci jen to je kousek cesty, takže volba padla na Vltavskou Žulu. Roviště, Kamýk, Velká. V komentářích u průvodce se zmiňovali, že v Rovišti jsou težší cesty. Lomy nad Velkou byly zmíněny jako oblast s lehčími cestami, kde je pár cest i pro úplné začátečníky. Takže bylo jasno. Navíc tam bylo celkem dost cest označených jako hezkých, takže nebylo co řešit.

Příprava byla celkem nulová, tedy pokud nepočítám zakoupení a studium průvodce.

Sobota ráno - probuzení do jasného dne s mlhou. Panuje radost z toho, že nezmokneme, ale mlha by mohla na žule znamenat vlkhé cesty, které kloužou. No uvidíme. Sedáme do kočáru a pádíme směrem na Příbram, pak odbočka na Kamýk a za velkou již kufrujeme, protože nemáme zadané souřadnice parkoviště. Navigace v autě neumí zadat cíl ze souřadnic, takže musí pomoct mobil. Jsme na místě. Převlek, věci a šup k prvnímu sektoru.

Jelikož jsme zaparkovali pod Borovou stěnou, což je hned za Velkou, a chceme začít v Třešňovém lomu, což je na druhé straně oblasti, musíme jít cca 500m pěšky. Je to "dálka" :-)

Třešňový lom je sektor určený pro malé a začátečníky. Takže akorát pro zacvičení Ády. Jsou tam převážně trojky, dvojky a nejtěžší je jedna pětka.

Lezení začíná vysvětlením základů jištění. Áda si zkouší odsednout do odsedky a slanit se dolů. Ve dvojce z druhé presky. V pohodě. Takže jdu na tu Třešňovou za 5. Áda po mě jde na Višňovou za 4. Jendo místo ji trošku potrápí, ale celkem v klidu se dostane na vrchol, kde se cvakne a pak si premierově slaní dolů. Víc tady už nelezeme a přesouváme se do Šípkového lomu, kde mám vyhlídnutou cestu a je tam taky 4+ pro Ádu.

Zkouším teda Poklidnou Majli 5+, protože je označená jako hezká. Tady jsem si opět uvědomil, jaký je rozdíl mezi lezením na překližce a na skále. Nikdo mi předem neoznačil ty zatracený chyty. No nic. Po prvním borháku odsedávám, protože nemůžu ty spropadený chyty najít. Nakonec se podaří. Měl jsem si vzít silnější brejle. Dolezu a slaním. Pak jdeme na Ó Makala Muho 4+. Cíl je vytáhnout lano a zkusit jištění shora, nahoře se vyblejsknout a postupně dolů. Lezu jako první. Jendo místo mi přijde na 4+ docela těžký. Jsou tam sice madla, ale ty nohy... Jsem u slaňáku a leze Áda. Dostává se do kritického místa a tam kempuje. A kempuje. A kempuje. Nakonec se zdaří za notného přemlouvání a ujišťování, že ji fakt držím, zdolat celou cestu. Nahoře již úsměvy, selfí a hupky šupky dolů.

Máme už zaječí úmysly, ale cestou zpátky míjíme Stěnu u Kruhu, kde si Áda splivne Rákosníčka 3+, zapíše se do vrcholové knihy a slaní. Pohoda. Mě se domů ještě moc nechtělo, protože jsem prakticky nic nevylezl. Takže míříme do Borového Lomu, kde je taky Borová Vež. V těhle sektorech je největší koncetrace hezkých cest. Mám vyhlídnutý Aktivátor 5+ a Detonátor 5. Je tam taky všude zmiňovaná Včelí Bouře 7-. Tu jsem měl jen jako "co kdyby ty cesty byly lehký" :-)

Takže lezu do Detonátora, jako že se rozlezu. Řeknu vám, skoro jsem do ní nenalezl a navíc jsem byl ztuhlej, takže se mi ozvalo rameno. V půlce jsem nevěděl jak dál, takže odsed. Nakonec jsem to dal, pomohla trošku morálu. Vršek teda stojí za pendrek, protože slaňák je až u vedlejší cesty, která je za rohem. Takže jsem musel obsolvovat onanii s oblézáním špičatého rohu, kde jsem se málem vykulčikoval. Slaním dolů s tím, že teda hodně ostrá pětka, která je tak šestkou, asi znamená drsnější klasifikaci. Takže jsem začal myslet zase na auto. Pak koukám na tu Bouři a nevypadá zas tak zle. Kroky celkem v pohodě, jedno místo sice bez nohou, ale nevypadá marně. Všude tuhle cestu zniňovali, že stojí za vylezení. Navíc uprostřed cesty bydlí divoké včely, takže by byla ještě zábava :-) Nakonec jsem se rozhodl, že to risknu. První část do prvního borháku je prý nejtěžší. Byl to takový boulder, ale rozhodně ne těžký. Po cvaknutí jsem myslel, že mám vyhráno, ale nenašel jsem program. Nakonec to bylo docela jednoduché, takže lezu až na vrchol. Cestou mi ani včelka nezabzučela do ouška, takže vlastně docela nuda ;-) Tuhle klasifikaci mi hlava moc nebere. Bouře 7- mi přišla lehčí než Detonátor 5. Koukal jsem na vedlejší cestu Hej Rup 6 a vypadala taky lezitelně, takže to vypadá, že ten Detonátor nějak ulítnul. Navíc Aktivátor tam někdo lezl a přišel mu taky lehčí než Detonátor. No nic.

Na vršku dám kešku a ke mě přifrčí Áda sestupovkou - v pohodě bez lana. Pár fotek, slanění a domů, páč se začíná smrákat.

Cestou se stavíme v Sedlčanech na večeří vítězů. Hádejte co. Jasně, smažák. Mám hlad jak herec, takže dávám dvojitý. Pak už jen cesta domů, unaveni, ale endorfiny pracují.

Tahle oblast se mi zalíbila, takže určitě jednou návštevou to neskončilo, jen příště to Borový Lom jistí. Vřele doporučuji i pro úplné začátečníky. Vyražte radši na skály, než na překližku.

První výstup dne

Áda poprvé na slaňáku

Příprava na první slanění

Premiérové slanění

Dole a léčení odřených pat

Nádherný den na skalách u Vltavy

Selfíčko nesmí chybět

• Sněžka

Drby

Lenora 19.10.2018 12:23
    Hmm is anyone else encountering problems with the images on this blog loading? I'm trying to determine ...

Wilburn 13.10.2018 14:12
    Woah! I'm really digging the template/theme of this website. It's simple, yet effective. A lot of ...

Elvis 11.10.2018 00:30
    Wow that was odd. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked submit my comment didn't ...

Sergio 08.10.2018 00:04
    My relatives all the time say that I am killing my time here at web, except I know I am getting ...

바카라사이트 04.10.2018 08:38
    You handed them an answer and shut down conversation so nicely that getting more from the reader ...